maanantai 19. syyskuuta 2011

Kipua ja kärsimystä..

Kuulostaa kivalta eikö? No ei tää niin paha oo kun miltä ehkä otsikko antaa vaikuttaa, mutta lauantain circuitissa onnistuin paskomaan mun selän. Yks station on sellanen missä nostellaan ja paiskotaan köysiä ja koska mulla ei oo kauheesti tapana löysäillä tuola niin innostuin vähän riuhtoon liikaa ja sitte yhtäkkiä tuntu kun joku olis pistäny puukolla selkään... hetken päästä meni koko vasemmalla puolella varpaisiin asti sellanen todella ärsyttävä vihlova kipu ja lähti tuntokin jalasta, mutta yritä sitä nyt sitte selittää englanniks noille valmentajille ja muille... No sain sitte kuitenkin vähän jäitä ja sellasen hienon elmukelmu korsetin hetkellisesti, että olisin pystyny jatkaa, mutta ei onnistunu. No altaalla sain sitte vähän jonkunlaista sähköhoitoa ja jalkaan alko palata tuntokin pikkuhiljaa. Kävin vielä vähän uimassakin sitte, mutta käännökset heitin hienosti sellasella selkää pyöristämättömällä käsikäännöksellä. Sitte vedin vähän kipulääkettä naamaan ja nyt ollaan jo melkein taas täysissä kuoseissa! Eilisiltanen tanssiminen ei vaan ihan hirveesti auttanut asiaa.... toisaalta ei se pahempaan suuntaankaan menny joten luulen että se oli loppujenlopuks ihan ok! 
           Kaikkein eniten mua tossa selän paskomisessa häiritsi se etten voinu vetää lauantain treeniä suosiolla loppuun. Tällä kertaa meillä oli vähän erilainen circuit ja olisin niin halunnu tehä sen loppuun asti. Yleensä circuitti on salilla ja liikkeet on sen mukasia, eli perus puntti liikkeitä, mutta nyt meillä oli STADIUM CIRCUIT, joka käytännössä tarkotti sitä, että suurin osa liikkeistä oli jalkapainotteisia koska ne tapahtu jenkkifudis stadionin portaissa/katsomossa. Ja voin nyt jo sanoa että ei muuten ollu kovin miellyttävää yrittää askelkyykkyjen ja aidan yli hyppyjen jälkeen lähteä suoraan pinkomaan stadionin portaita alhaalta aina ylös asti. En tiedä osaako kukaan teistä edes kuvitella montako porrasta siinä tulee juostua? Voin kertoa: MONTA! ja se hauskuushan jatku sellasen 60 stationin läpi joista ehkä noin puolet oli jalkaliikkeitä... eli voitte vaan kuvitella kuinka hyvältä se tuntu jaloissa. Onneks sielä nyt sitte oli niitä köyden paiskomisia, punnerruksia ja staattisia vatsoja joissa kerkes vähän lepuuttaan jalkoja ja laskee sykettä. 
           Mut joo nyt alkaa taas uus viikko ja tällä viikolla meillä tapahtuu treeneissä pieniä muutoksia, kun aletaan treenata niissä meijän lajiryhmissä. Tätä onkin kyllä jo vähän odotettu, koska useimmat noista sprinttereistä treenaa samaan tyyliin kun minä: eli kevyt uinti on kevyttä ja kova on kovaa. Välillä kun tuntuu ettei noi matkurit ja muut yrittäjät oikein ymmärrä sitä pientä eroa kovan ja kevyen välillä. Onneks sprintterit on kuitenkin suurimmaksosaks ihan fiksua väkeä. Oon lisäks ilonen koska tää viikko tulee oleen koulun puolesta niin paljon helpompi kun edellinen, koska ei oo ainuttakaan koetta tai esseetä tehtävänä. Lisäks oon jo tänään istunu kolme tuntia study hallissa joten sitäkään on jäljellä koko viikolla enää 5h joista kolme menee tutoring hommissa ja kaks varmaan perus chillailuun, facebookkaamiseen tai päikkäreihin täälä study hallissa! Mutta eipä mulla kai muuta tällä kertaa paitsi että pahoittelen tätä erittäin selkeetä kielioppia ja pilkkujen ja pisteiden käyttöä! Aina ei voi millään jaksaa miettiä sellasta!
          PS. tässä on vielä linkki mistä näkee millanen se circuit sielä salilla suurinpiirtein on. Jotkut liikkeet on tullu uusina tällevuodelle ja ne sanoo että tän vuoden circuit on vielä edeltäjäänsä pahempi!  http://www.youtube.com/watch?v=b9x05eplzuY

7 kommenttia:

  1. huhuh! en ihmettele et aluks voinu oksennus lentää ku tuo on tahti :-D Ainaki mulla tulis koko ajan oksennus ku on 5x kovempi tahti kun meijän tollasissa ''kuntopiireissä ' ':D

    VastaaPoista
  2. Uudet ärsykkeet ovat tosi hyviä, mutta niiden kanssa pitä aloittaa varovasti, kuten huomasit. Toivottavasti selkä on helpottanut ja pääset harjoittelemaan sprinttereiden kanssa täysipainoisesti, eikös kohta ala painaa jon ensimmäiset kisatkin päälle?

    VastaaPoista
  3. joo no ideana onki se että kaikki pitää tehä täysii.. jos pysähdyt ni tulee huutoa! ja mami kyllä tää selkä tästä parane kokoajan. Ja tänään meillä oli onneks ihan puhas sprintti treeni ni näki jo vähän että millasia ne sprinttitreenit tulee oleen... ainakin ne kevyet sellaset. Ja ekat kisat on tossa perjantaina mutta ne on vaan sellaset että jaetaan tää uinti tiimi kahtia ja kisataan toisia vastaan, mut ekat oikeet kisat on kai vasta sitte ens viikolla.

    VastaaPoista
  4. Tsemppiä Marre sulle sinne treeneihin ja kisoihin. Toivotaan, että saat selän pysymään kasassa ja pään myös. Hengessä ollaan mukana ja toivotaan, että jäät selvästi plussan puolelle siellä kaukana opiskellessa ja uidessa.
    T. Eeva

    VastaaPoista
  5. Kiitos eeva! Ja joo selkä on nyt jo melkein takasin normaalissa joten sillä saralla ei ongelmia! Pää ainakin nyt tuntuu olevan vielä ihan hyvin kasassa ja treenit täälä on kyllä ainakin nyt vielä ollu mielenkiintosia eikä ollenkaan motivaatiota tappavia. No ehkä pari treeniä on ollu sellasia että on vähän ollu ongelmia saada ittensä treenaa kunnolla. Ja enköhän jää plussan puolelle on tää nyt ainakin tuntunu jo olevan kokemusta antavaa ja opettavaa tää elo täälä.

    VastaaPoista
  6. Kuulostaa aika tiukilta treeneiltä! Taitaa haksin hallin treenit jäädä kakkosiksi. :)
    Tsemppiä!
    t. Heidi

    VastaaPoista
  7. no aikalailla joo... :D mutta oli seki sillon nuorempana ihan tarpeeks rankkaa... mutta nyt tarttee tehä töitä sen eteen että kehittyy, koska nuorenahan sitä kehitty hirveetä vauhtia kokoajan oikeestaan ilman työtäkin.

    VastaaPoista